Gå til hoved-indhold
21. november 2024 - kl. 11.11

Seafood Sales i Frederikshavn fejrer to årtiers succes i fiskeindustrien

  • 1 af 1
    Direktør Morten Klæstrup: - Stort set al fisk, vi sælger i dag, er certificeret bæredygtigt. Vores sortiment tæller blandt andet amerikansk vildlaks, torsk, sej og kuller.
Af: Michael Frederiksen

Efter to årtier i branchen fortsætter Seafood Sales i Frederikshavn med at udvikle sig – med fokus på medarbejdertrivsel, kunderelationer, markedsudvikling og bæredygtighed.

Seafood Sales, som i dag ligger på Knivholtvej med facade ud mod Hjørringvej, blev grundlagt i 2003 af Morten Klæstrup. Han var drevet af en drøm om at skabe sin egen virksomhed, og en opsigelse i sit gamle job blev vekslet til en konkret idé. En kassekredit i banken blev oprettet, og med gode relationer til eksisterende kunder og leverandører som fundament, blev virksomheden en realitet – og en succes.

I dag, 20 år senere, omsætter virksomheden for et trecifret millionbeløb og beskæftiger 10 dygtige medarbejdere, heriblandt hustruen Tina Klæstrup som leder finans og bogholderi.

To medarbejdere bor og arbejder i Kina for at sikre virksomhedens tætte bånd til nøgleleverandører dér.

Seafood Sales opererer som international trader inden for frossen fisk og fungerer som bindeled mellem leverandører og europæiske kunder – herunder store producenter af færdigretter samt grossister, der leverer til professionelle markeder som kantiner og uddannelsesinstitutioner.

- Vi har en dyb forståelse for vores kunders behov. Vi er i løbende dialog med dem for at kunne rådgive om alt fra produktudbud til prisudvikling. Det sikrer, at vi kan levere de rette varer til rette tid og pris, fortæller Morten Klæstrup.

Særligt bæredygtighed er blevet en kerneværdi:

- Stort set al fisk, vi sælger i dag, er certificeret bæredygtigt. Vores sortiment tæller blandt andet amerikansk vildlaks, torsk, sej og kuller, oplyser Morten Klæstrup.

Seafood Sales har gennemgået en markant transformation fra en enkeltmandsvirksomhed til en moderne organisation med avancerede IT-løsninger, up-to-date ERP- og CRM-systemer og en flerårig vækststrategi. Etableringen af et kontor i Aalborg i 2024 er et led i denne strategi for at tiltrække og fastholde kvalificerede medarbejdere.

- I Aalborg er der en stærk talentmasse, og vi vil gerne gøre os attraktive som arbejdsplads, forklarer Morten Klæstrup.

Virksomheden tilbyder blandt andet en 36-timers arbejdsuge som en del af sit "Good-2-Great"-program, der også inkluderer sundhedstilbud som massage og ergoterapeutisk vejledning.

- Vi prioriterer trivsel og balance for at skabe en god arbejdsplads og søger en coachende ledelsesstil, hvor vi blandt andet inddrager den enkelte i sin egen udvikling med personlige handlingsplaner og mål, understreger Morten Klæstrup.

Et stærkt partnerskab med den kinesiske producent Dalian Rich Group har betydet for Seafood Sales, at de har opnået en førende position inden for salg af vild-lakseprodukter til industrien i Europa, men der trades også en lang række andre vigtige fiskeprodukter fra Europa og Sydamerika.

Virksomheden har desuden allerede fastlagt rammerne for et kommende generationsskifte, idet shippingchef Tim Jensen og salgsdirektør Anders Nielsen står klar til at overtage ledelsen, når tiden er inde.

Seneste nyheder

Mest læste nyheder lige nu...