Jette og Bas hjælper lokale virksomheder godt i gang med LinkedIn
LinkedIn er ikke kun for dem med slips og visitkort i lommen. Det er en platform med kæmpe potentiale – også for helt almindelige nordjyske virksomheder, der ønsker at styrke deres synlighed, skabe relationer og i sidste ende få mere gang i salget.
Men hvordan bruger man egentlig LinkedIn effektivt? Hvordan bygger man en profil op, som både er professionel og personlig – og hvordan får man LinkedIn til at arbejde for sin forretning, mens begge ben forbliver på jorden?
Det får du svar på til et gratis go-morgenmøde i Kattegat Siloen torsdag 10. april kl. 7.30-9.00, hvor Nordjyske Bank er sponsor.
Her inviterer Erhvervshus Nord, Jette Hansen fra SoYou Marketing og Bas Lundholm van Wijk fra Inboundbas til et inspirerende og jordnært oplæg om, hvordan LinkedIn kan blive en naturlig del af din virksomheds salgsstrategi.
Eventet er for dig, der måske har en LinkedIn-profil, men som endnu ikke helt har fået hul igennem. Du får konkrete tips, lavpraktiske strategier og værktøjer, du kan tage med hjem og bruge med det samme. Det er vigtigt at pointere, at arrangementet er for alle - også personer, der ikke er medlem af Erhvervshus Nord. Tilmelding foregår på dette link.
- Vi oplever, at mange virksomheder gerne vil i gang med LinkedIn, men de mangler den grundlæggende viden og ikke mindst et kærligt skub for at komme i gang. Vi er nordjyder, så det er vigtigt at fortælle virksomhederne heroppe, at det ikke handler om at råbe højest – det handler derimod om at være synlig på en troværdig og personlig måde. Vi håber, at deltagerne går derfra med en følelse af: "Det her kan jeg faktisk godt finde ud af". Og ikke mindst, at det giver mening for dem og deres virksomhed, siger Jette Hansen fra SoYou Marketing.
Bas Lundholm van Wijk der til dagligt arbejder med marketing og sales operations, supplerer:
- Vi håber at kunne være med til at få de nordjyske virksomheder til at stå stærkt på LinkedIn på en god og ordentlig måde, som på den lange bane giver opadgående kurver. LinkedIn er et fantastisk værktøj til relationsskabende salg, men det starter med at forstå, hvordan man bruger det rigtigt. Vi vil gerne vise, at det ikke behøver være komplekst eller tidskrævende. Med lidt struktur og en god plan kan man gøre en stor forskel.
En nordjysk tilgang til synlighed og salg
Arrangementet tager udgangspunkt i en salgsstrategi med benene solidt plantet i den nordjyske muld. Det handler ikke om at sælge for enhver pris – men om at skabe tillid og værdi over tid.
- I Erhvervshus Nord afholder vi løbende faglige arrangementer, der styrker færdighederne hos vores virksomheder. Derfor får deltagerne også helt konkrete værktøjer med hjem fra vores Go’ Morgen- og Go’ Hjem-møder. Dette arrangement er et godt eksempel på, hvordan deltagerne får konkret viden om, hvordan de kan skabe salg via LinkedIn. Det er desuden rigtig dejligt, at det er medlemmer, der hjælper medlemmer – det er netop dét, der kendetegner erhvervslivet i vores område. Her støtter virksomhederne hinanden, udtaler Tanja Jørgensen, økonomi- og administrationschef i Erhvervshus Nord.