Skagen Festival er klar med musikprogram til 2025
Musikprogrammet for Skagen Festival 2025 er klart, og billetter vil i løbet af kort tid kunne købes på www.skagenfestival.dk.
- Glæd jer til nye navne fra nær og fjern, gensyn og genhør med kendte danske og udenlandske navne og et musikalsk overflødighedshorn med folkemusik af højeste klasse, siger formand Jesper Hegaard, Skagen Fesitval.
Fra Danmark: Poul Krebs, Sko/Torp, sønderjyske Rikke Thomsen m/band, vestjyske Tørfisk. (Christoffer) Kejser Larsen Band genopstår til lejligheden, og så får publikum et herligt gensyn med Karl Kristian og de store Drenge.
Fra Skotland: Traditionel og velklingende musik fra Skipinnish og Wolfstone og et, for mange, glædeligt gensyn med JP and the Seeger Session Band fra Holland.
- Lørdag aften på Havnescenen bliver en forrygende fest med lakridspiber og sømandspotpourrier med danske Sømændene, fortæller Jesper Hegaard.
Allan Taylor står i spidsen for endnu en ”Songwriters Circle”, Irske Drops of Green kommer denne gang med irske dansere, og Skagen Festival ønsker The Quiggs og Roaring Maggie velkommen tilbage.
Sidste års modtager af Den Danske Folkemusikpris, Mads Toghøj, kommer med sit band, og det bliver også til et gensyn med Folk Friends, Tradish og Flekkefjord Sangforening fra Norge.
Leder af Skagen Festivals musikudvalg, sangeren og sangskriveren Anders Mikkelsen, er på godt vestjysk meget tilfreds med året program.
- Vi begyndte med omkring 550 navne, og har i efteråret haft mange drøftelser og vurderinger for at sætte et stærkt program for Skagen Festival 2025 – et program, der er tro mod festivalens musikalske DNA og samtidig præsenterer vores gæster for både nye og allerede kendte kunstnere fra Danmark, Norden og Europa, siger Anders Mikkelsen.
Skagen Festival er taknemmelig for den store lokale opbakning fra handels-, turist- og erhvervslivet i Skagen og er i øjeblikket i gang med at udsende materiale med tilbud om sponsorpakker til næste år festival.
- Vi er stolte og afhængige af, at Skagen by bakker op om vores mere end 50 år gamle kulturelle begivenhed, udtaler Jesper Hegaard, der selv vil være en af de frivillige, der kommer rundt i byen for at tale med de kendte sponsorer og forsøge at skaffe nye i flokken.
- Vi elsker at lave Skagen Festival og synes, at den er god branding og markedsføring af vores skønne by, og der falder selvfølgelig også en meromsætning af til de lokale erhvervsdrivende. Vi er dog dybt afhængige af, at der er lokal opbakning – både hvad angår økonomi og ”mandetimer”, siger Jesper Hegaard, der håber og forventer, at der igen i år vil være opbakning.