Thomas og Jonathan Koppel forførte publikum
Publikum blev beriget, berørt og i den grad forført af de smukke toner og af de fire, der stod i kirkerummet og gav alt, hvad de havde, og det var ikke så lidt.
Thomas og Jonathan Koppel, tenorer. På piano mødte vi Miles Lalleant og på guitar og mandolin Allan Sjølin. En kvartet, der fik både det musiske, humor og tilstedeværelse til at gå op i en smuk højere enhed.
- Der var samlet lidt over 200 gæster i Frederikshavn Kirke, og vi oplevede et sansespil af de store mestre indenfor den klassiske musik. Vi fik serveret toner, der gik lige i hjertet, fortæller formand Lilly Pedersen, Frederikshavn Teaterforening
Da far og søn, Thomas og Jonathan Koppel, sang Wolgalied af Léhar var der ikke et øje tørt - sikke et samspil og sikke en performance.
Koncerten varede i lidt over to timer, og der var stående applaus. Publikum fik to ekstranumre.
Tenor Thomas Koppel har over 22 år på bagen på Det Kongelige Teater og er søn af Lone, der bar sopranfaget indenfor det dramatiske operarepertoire i en halv menneskealder selvsamme sted. Og nu er Jonathan Koppel gået både i sin fars og sin farmors fodspor og debuterede for nylig på nationalscenen. Trods det nye skud på det koppelske stamtræs unge alder indikerer kuglerammen, at Thomas og Jonathan efterhånden må have trådt op sammen henved 150 gange allerede.
Biskop Thomas Reinholdt Rasmussen deltog og holdt en kort tale, hvor han præciserede, hvor vigtigt det er at finde hinanden og ikke altid kun at finde sig selv.
- I salen var også Lone Koppel, mor til Thomas Koppel, så hele tre generationer af Koppel var til stede denne skønne aften i et kirkerum, der gav så dejlig vellyd til de skønne toner. En af vores gæster sagde i pausen: "Lilly, der her skal opleves, det kan man ikke fortælle om. Det kræver, at man har været her, så vidunderligt". Ja, så nemt kunne det siges, konstaterer Lilly Pedersen.