Destination NORD vil lokke flere nordjyske turister til Sæby
Sæbys 500-års købstadsjubilæum skal bruges til at lokke endnu flere turister til den hyggelige by. Og her tænker Destination NORD ikke kun på nordmænd, svenskere og tyskere. Sæby har et stort potentiale i resten af Nordjylland, mener direktør Tonny Skovsted Thorup, Destination NORD.
- Vores oplevelse er, at der stadigvæk er mange nordjyder, som faktisk ikke har været forbi Sæby eller kender til Sæbys fortræffeligheder. Derfor bruger Destination NORD købstadsjubilæet til at lave lokal markedsføring i Nordjylland. Det handler blandt andet om video på digitale marketingskanaler, som vi har sat fuldt blus på, siger Tonny Skovsted Thorup.
Han mener, at købstadsjubilæet er den perfekte anledning til at få nordjyder en tur til Sæby.
- Det handler om, at vi også efter kødstadsjubilæet får gæster fra resten af Nordjylland. Vi vil alle gerne have nordmænd og tyskere på besøg, men penge og gæster, som kommer fra Hals, Blokhus eller Aalborg er også kroner i kassen og gode gæster, forsikrer Destination NORDs direktør.
Arbejdet har været i gang i lang tid.
- Det har vi planlagt det sidste års tid, og derfor ser man også på Facebook, Instagram og andre kanaler, at der kommer rigtigt meget fra Destination NORD om Sæby. Købstadsjubilææet er den helt rigtige mulighed for at få kickstarter Sæby som turistby, siger Tonny Skovsted Thorup.
Han pointerer, at en af Sæbys store fordele er, at det er "en rigtig by".
- Det er en by, som ikke kun findes om sommeren, og det er en by, som har noget historie. Det er i øvrigt en historie, som vi stadig skal arbejde på, altså det her med forfatterne. Sæby har nogle unikke kvaliteter. Her tænker jeg på havnen og en super hyggelig bymidte. Byen har er stort potentiale som turistby i fremtiden, mener Tonny Skovsted Thorup.